Skip to content
delikatesyprojektowe.pl

delikatesyprojektowe.pl

  • Strona główna
  • Marketing
  • Strony WWW
  • Reklama
  • Biznes
  • O nas
  • Kontakt
  • Strona główna
  • Reklama
  • Wizerunkowe podkategorie tożsamości organizacyjnej: osobowość, komunikacja, system identyfikacji wizualnej
  • Reklama

Wizerunkowe podkategorie tożsamości organizacyjnej: osobowość, komunikacja, system identyfikacji wizualnej

5 kwietnia 2022

Tożsamość organizacyjna to zespół atrybutów oraz wartości, które umożliwiają marce przedstawić się w indywidualny, odrębny od konkurencji sposób. Prawidłowo prowadzona jest jednym z najbardziej skutecznych, najefektywniejszym środkiem wzbudzania zaufania wśród klientów. Usprawnia wprowadzenie przez firmę nowych usług, produktów lub wejście na nowe rynki. Niejako upraszczając, tożsamość organizacyjna, to odpowiedzi na pytania:

Czym jest organizacja? Po co istnieje?

S. Black w swojej książce o Public Relations, przedstawia tożsamość organizacyjną jako złożoną osobowość, którą tworzą elementy następujące elementy składowe:

  • historia,
  • kultura,
  • styl zarządzania,
  • reputacja.

Czyli zestaw charakterystyk niematerialnego wymiaru marki. Tego typu stwierdzenie padło w roku 1958 i zostało użyte przez Pierre Martineau, który opisał niezwykły charakter sklepów jako niematerialny wymiar osobowości. Kilka lat później, bo w 1970 roku pierwszą ważną korzyść osobowości marki przedstawił King twierdząc, że ludzie wybierają markę w dokładnie taki sam sposób jak wybierają przyjaciół – czyli sprawdzają ich umiejętności i atrybuty fizyczne, a potem zaczynają je lubić, jeśli spełniają ich pragnienia i potrzeby. Od tego czasu osobowością marki zaczęto określać wszelkie te właściwości produktu czy usługi, które nawiązywały do ich funkcjonalności. Z czasem zaczęto nazywać nią takie cechy marki, które mogły oznaczać różne cechy ludzkie. Obecnie najczęściej wykorzystywana definicja osobowości marki określa ją jako zestaw ludzkich właściwości powiązanych z marką.

Komunikacja marketingowa

Komunikacja jest ważna dla organizacji, zarówno ta wewnętrzna pomiędzy pracownikami lub kierownikiem i zespołem, jak i komunikacja marketingowa marki skierowana do grupy docelowej danej organizacji. To, w jaki sposób marka komunikuje się ze swoimi odbiorcami znacząco wpływa na jej odbieranie, czyli na jej wizerunek i tożsamość. Dlatego ważne jest, by w procesie prowadzenia organizacji, nie zapominać o precyzyjnie przygotowanym planie komunikowania się z klientem, określeniu sposobów komunikacji, celów, a także kanałów dotarcia z komunikatem.
Można przyjąć pewną ogólną klasyfikację komunikacji marketingowej, która przedstawia się następująco:

Elementy komunikacji


– public relations (PR)
– całościowa identyfikacja wizualna (CI)
– publicity (tworzenie rozgłosu)
– sponsorowanie firmy


Promocja produktu, usługi lub idei


– reklama
– sponsorowanie produktu
– inne rodzaje promocji produktu


Promocja sprzedaży


– promocja handlowa
– promocja konsumencka
– promocja wewnętrzna
– merchandising


Promocja osobista (bezpośrednia lub pośrednia)


– akwizycja i przedstawicielstwo, agencja
– sprzedaż osobista, telemarketing
– demonstracje i pokazy


Badania otoczenia promocji


– badania promocji konkurencyjnej
– badania rynku promocji
– badania odbiorców promocji
– badania kanałów przekazu


Badania elementów promocji


– badania skuteczności środków promocji
– badania efektywności działań promocyjnych
Źródło: Kaczmarczyk S., Problemy zarządzania, finansów i marketingu nr 39, Zeszyty naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego 2015, str. 35

System identyfikacji wizualnej (Corporate Identity)


Jest to zbiór wszystkiego, co może wyróżnić firmę na tle konkurencji i pomóc ją zidentyfikować. Celem opracowania tego systemu jest stworzenie jednolitej i spójnej koncepcji prezentacji wizualnej firmy nawiązując do jej misji i strategii funkcjonowania. Konsekwentne korzystanie z ustalonych wzorców buduje pozytywne wyobrażenie o marce, jej ofercie, personelu i odbiorcach,

Identyfikacja wizualna składa się z następujących elementów:

  • nazwa firmy,
  • logo i logotyp,
  • znaki bazowe (fonty, kolorystyka, rozmiar czcionki etc.),
  • stałe wytyczne promocyjne (na przykład zasady kompozycji reklamy).

Spełnia funkcje:
a) identyfikacyjną (wskazanie konkretnego przedsiębiorstwa),
b) konkurencyjną (wyróżnienie go spośród innych, konkurencyjnych marek),
c) informacyjną (przekazanie podstawowych informacji na temat marki).

Continue Reading

Następny: 5 skutecznych sposobów, jak zacząć promować sklep Internetowy, który znajduje się na Facebooku.

Przeczytaj także

5 skutecznych sposobów, jak zacząć promować sklep Internetowy, który znajduje się na Facebooku.
  • Reklama

5 skutecznych sposobów, jak zacząć promować sklep Internetowy, który znajduje się na Facebooku.

6 kwietnia 2022

Aktualności

Jak sprzedawać na eBay?
  • Biznes

Jak sprzedawać na eBay?

12 kwietnia 2022
eBay jest to ta jedna z tych najstarszych takowych platform sprzedażowych na świecie. Portal zaczął działać już od dawnych lat a dokładnie od 1995 roku i działa do tej pory bez przerwy. W 2005 roku jednak zadebiutował on już...
Czytaj więcej
Skąd zaczynają się brać porzucone to koszyki u Ciebie w sklepie Internetowym?

Skąd zaczynają się brać porzucone to koszyki u Ciebie w sklepie Internetowym?

11 kwietnia 2022
Jak można zmniejszyć koszty prowadzenia sklepu Internetowego?

Jak można zmniejszyć koszty prowadzenia sklepu Internetowego?

10 kwietnia 2022
Ulepsz stronę Internetową 4 przydatne porady!

Ulepsz stronę Internetową 4 przydatne porady!

9 kwietnia 2022
Pozycjonowanie sklepów internetowych dla początkujących

Pozycjonowanie sklepów internetowych dla początkujących

8 kwietnia 2022

Polecamy

Jak można zmniejszyć koszty prowadzenia sklepu Internetowego?
  • Strony WWW

Jak można zmniejszyć koszty prowadzenia sklepu Internetowego?

10 kwietnia 2022
Ulepsz stronę Internetową 4 przydatne porady!
  • Strony WWW

Ulepsz stronę Internetową 4 przydatne porady!

9 kwietnia 2022

Nie przegap

Jak sprzedawać na eBay?
  • Biznes

Jak sprzedawać na eBay?

12 kwietnia 2022
Skąd zaczynają się brać porzucone to koszyki u Ciebie w sklepie Internetowym?
  • Biznes

Skąd zaczynają się brać porzucone to koszyki u Ciebie w sklepie Internetowym?

11 kwietnia 2022
Jak można zmniejszyć koszty prowadzenia sklepu Internetowego?
  • Strony WWW

Jak można zmniejszyć koszty prowadzenia sklepu Internetowego?

10 kwietnia 2022
Ulepsz stronę Internetową 4 przydatne porady!
  • Strony WWW

Ulepsz stronę Internetową 4 przydatne porady!

9 kwietnia 2022
© delikatesyprojektowe.pl