Każdy, kto prowadzi swoją stronę internetową a może i sklep internetowy, wreszcie przyjdzie do każdego sugestia i moment na ulepszenie swojej strony internetowej. Nic w tym nie jest dziwnego to normalne, każdy chce ulepszać i iść za nowymi trendami! Dziś przedstawimy 4 przydatne porady, które pomogą to zrobić!
1. Zastosuj relatywne daty na swojej stornie.
Czytasz jakiś archiwalny wpis blogowy i widzisz datę z 01.02.2012 roku. Jest, to dokładna data znasz, już dzień rok i miesiąc, kiedy został opublikowany post. Jednak coraz częściej zaczyna się spotykać rozwiązania polegające na stosowaniu tak zwanych relatywnych dat. A co to w ogóle jest? Mianowicie jest, to zamiast sztywnego dnia widuje, się teksty na przykład z 4 miesiące temu rok temu i tym podobny dat. Takowa data odnosi się po prostu do dnia, w którym to Ty jako odbiorca przeglądasz ów tekst. Pamiętaj, korzystając, z owych dat relatywnych odbiorca szybciej przyswoi wiedzę, kiedy został opublikowany post.
2. Rozważ układ jednokolumnowy na swojej stronie.
Na pewno czytasz inne blogi i często można napotkać się na wpis blogowy z dość prostym schematem. Najpierw menu później grafikę wpisu, a następnie jego tytuł wstęp śródtytuł tekst a na samym końcu zakończenie i ważne informacje. Celowo właśnie jest robiony taki schemat bez żadnego paska bocznego, który pomaga w wyszukiwaniu informacji z właściwego wpisu. Dlatego, że zaczyna robić się ów trend i polepsza to jakość strony. Pamiętaj, odbiorca jest wzrokowcem i pierw musi go zainteresować nakładka a później cała reszta.
3. Dodaj takie elementy jak social proof.
Zdarza Ci się coś kupić w sklepie internetowym na tak zwanego „czuja”? Choć jestem pewien, że odpowiesz twierdząco, ale jednak po głębszym zastanowieniu się dojdziesz do wniosku, że zazwyczaj wolisz zobaczyć pierw opinie innych osób, które skorzystały już z tej usługi/produktu. Do danego zakupu bardzo często przekonają Cię osoby, które znasz jak znajomi czy rodzina, ale też i recenzja opinia w sieci innych osób. Działa tutaj bardzo prosty mechanizm działania. Jeżeli widzisz, że inni są zadowoleni to i Ty będziesz zadowolony i kupisz ów produkt.
Tego typu zabiegi na lepsze opinie w Internecie nazywamy dowodami społecznościowymi, czyli właśnie social proof. Są to różnego rodzaju działania, które przekonują odbiorcę do zakupu owego produktu czy usługi.
4. Konkretne korzyści dla odbiorców.
Musisz wskazać konkretne korzyści dla swojego odbiorcy, by dokładnie go zainteresować i właśnie tym zainteresować do zakupu. Często jest to błędem, że właśnie owe korzyści nie są, pokazywane odbiorcą a jak są, to gdzieś na dole strony. Pamiętaj, nie przekonując, odbiorcy na samym początku zrezygnuje, z dalszego patrzenia na produkt czy usługę i wyłączy stronę, zanim dojdzie do korzyści, które będzie posiadał po zakupie. Dlatego warto zastanowić się i może na górę czy na środku pokazać parę korzyści z dopiskiem gdzie znajdzie resztę zwiększy to szansę na zakup usługi, bądź jak i produkty.