
To frustrujący moment, kiedy zdajesz sobie sprawę, że Twoja strona traci ruch organiczny, ale istnieją wyjaśnienia, które uzasadniają ten spadek. Mogą się one wydawać drobnymi zmianami lub błędnymi decyzjami, jednak jak prawie wszystko w życiu, mają one swoje rozwiązania. Dlatego przedstawiamy Ci główne przyczyny, które mogą wpłynąć na to, że Twoja strona traci ruch.
Problemy techniczne
Błędy, które mogą uniemożliwić Google indeksowanie lub dostarczanie Twoich stron użytkownikom. Na przykład: dostępność serwera, plik robots.txt, błąd 404 i inne. Zauważ, że problemy mogą dotyczyć całego serwisu (np. Twoja strona nie działa) lub danej strony (źle umieszczony tag noindex).
Kwestie bezpieczeństwa
Jeśli w Twojej witrynie występuje zagrożenie bezpieczeństwa, Google może ostrzegać użytkowników przed dotarciem do witryny za pomocą ostrzeżeń lub stron pośrednich, co może zmniejszyć ruch w wyszukiwarce.
Istnieje wiele powodów, dla których możesz je otrzymać, najczęstsze to: zhakowana strona internetowa, spamerskie treści generowane przez użytkowników, nienaturalne linki, mylące przekierowania, niska jakość lub skopiowane treści. W Google Search Console można to sprawdzić w sekcji Security and Manual Actions -> Security Issues.
Zmiany w algorytmach
Google stale się rozwija, a wraz z tym pojawiają się aktualizacje, które mogą zmienić zarówno algorytm, jak i działanie niektórych stron w wynikach wyszukiwania.
Staraj się na bieżąco śledzić wszelkie nowości w algorytmie Google. Można to zrobić śledząc konta Google na Twitterze, bloga i kanały YouTube.
Google ma sekcję dotyczącą tego, co zrobić w obliczu aktualizacji algorytmu. Kluczowe punkty to przestrzeganie wytycznych dla deweloperów, tworzenie dobrych treści i myślenie o swoich użytkownikach. Pamiętaj również, ze strona wymaga ciągłego pozycjonowania, aby pozostała wysoko w wyszukiwanych i otrzymywała ruch. Sprawdź dlaczego warto pozycjonować stronę internetową.
Zmiana zainteresowania użytkowników
Czasami zmiany w zachowaniu użytkowników spowodują zmianę zapotrzebowania na określone zapytania, czy to w wyniku nowego trendu, czy sezonowości w ciągu roku. Oznacza to, że ruch w Twojej witrynie może się zmniejszyć po prostu w wyniku oddziaływania czynników zewnętrznych.
Możesz użyć raportu wydajności Google Search Console, aby przejrzeć ten problem. To da Ci pojęcie o popularnych tematach i o tym, jak mogą one wpłynąć na Twój biznes. Możesz zwrócić uwagę na te zmiany/trendy i dostosować swoją strategię marketingową, aby uzyskać więcej ruchu z powrotem do swojej witryny.