
Rozpoczęcie biznesu to wielki krok. Żeby jednak wejść w rynek z impetem i przyciągnąć duże grono odbiorców ważne jest by dobrze przemyśleć strategię marketingową. Od czego zacząć?
Jednym z pierwszych kroków przy rozpoczynaniu działalności powinno być zaprojektowanie logo dla firmy. Jest to ważny proces, który determinuje pozostałe elementy marketingowej strategii. Logo powinno być przed wszystkim proste i czytelne: nie kombinujmy z finezyjnymi czcionkami, nie używajmy więcej niż trzech kolorów, unikajmy zbyt wielu elementów. Idealne logo mimo prostoty będzie zaskakiwać i przykuwać uwagę (jak to zrobić? Nie ma na to recepty, ale są ludzie, którzy się na tym znają – graficy). Logo to pierwszy element dający rozpoznawalność firmie, dlatego warto się nad nim dłużej pochylić. Opatrzone nim będą banery, teczki ofertowe, koszulki i inne gadżety promocyjne.
Projektowanie ulotek nie dla każdego
Kiedy mamy już logo możemy przejść do kolejnego etapu, czyli planowania strategii marketingowej. Należy zastanowić się, jakie formy promocji będą odpowiednie i najbardziej trafione pod kątem naszego biznesu. Projektowanie ulotek może sprawdzić się w przypadku lokalnych firm, ale jeśli z biznesem uderzamy szerzej (np. na skalę województwa czy Polski) to powinniśmy przede wszystkim skupić się na działaniach w internecie (przynoszą najlepsze rezultaty i są najbardziej opłacalne).
Firma tworząca strony internetowe pomoże zaistnieć w sieci
Zanim jednak przystąpimy do promocji w sieci musimy zadbać o naszą witrynę internetową. Firma tworząca strony internetowe zaprojektuje, wykona i wypozycjonuje za nas witrynę (można próbować podjąć się tego zadania samemu, aczkolwiek nie ma gwarancji dobrych rezultatów). Kiedy mamy już stronę www, przychodzi czas na dotarcie do klientów i budowanie marki w sieci. W pierwszej kolejności powinniśmy zadbać o założenie profili w mediach społecznościowych (Facebook, YouTube, Instagram itp.), a także o posiadanie (poza stroną internetową) także tzw. wizytówki Google z naszymi danymi adresowymi.
Jak już mamy wizerunek w sieci czas na płatne promocje. Możemy prowadzić je zarówno poprzez media społecznościowe, jak i np. Google Ads lub inne tego typu platformy. Możemy także wyszukać lokalne i tematyczne portale, dzięki którym za mniejsze pieniądze i bardziej celowo, dotrzemy do określonej grupy odbiorców.
Jeśli nie chcemy tracić czasu, warto marketingowy ster przekazać agencji, która wesprze nas w działaniach reklamowych. I nie jest to wcale bardziej kosztowne rozwiązanie. Specjaliści z branży wiedzą jak dotrzeć do klienta i nie marnują pieniędzy na nieudane kampanie internetowe. W tym przypadku bilans finansowy może być podobny, ale zyskujemy czas i energię.